45 órás pihenő és pont!

2017. december 20.-án az Európai Unió Bírósága hivatalosan is pontot tett a hetek-hónapok óta húzódó csetepaténak, ami Belgiumból indult és arra irányult, hogy a kötelező rendszeres heti pihenőidőt a gépkocsivezetők már csak azért is bármiféle büntetés nélkül a kocsiban tölthessék.

A jogi értelmezésbe és a hátterébe az ügynek semmiképp nem szeretnék belemenni, mert egyszerűen nem érdekel a másik az, hogy ez a hivatalos InfoCuria oldalon el is érhető és tanulmányozható ahogy az 561/2006/EK rendelet is.

tchvolvo.jpg

Sokkal inkább tennék fel a Tisztelt Sofőröknek egy kérdést ezzel kapcsolatban (mivel időközben újra elkezdődött a sárdobálás, hogy szép kifejezéssel éljek az ellen, hogy ez már megint mi a sz.r), hogy ezzel egészen pontosan mi is a bajuk?

Miét nem akar a teherautósofőr elhúzni egy hotelbe, vagy épp „megfelelő fuvarszervezéssel” hazaérkezni, ha erre az 561/2006/EK rendelet eddig is kötelezte, de ezután még inkább kötelezni fogja?

Most tegyük félre azt a kérdést, hogy ha a sofőr vállalkozó és a saját autójáról, pótkocsijáról van szó. Ez nagyon ritka eset mivel a legtöbben munkavállalóként dolgoznak így inkább ezzel a résszel foglalkozzunk, a problémacsinálás helyett.

Mi azzal a gond, hogy a 45 órás pihenő nem tölthető az autóban? Mik azok az ötletek, hogy akkor sátorozzak a pótkocsin? Vagy vigyek lakókocsit magammal a pótkocsin? Dehogy megyek hotelbe ott rák, meg férgek vannak-csótány, skorpió meg minden, nem is mosnak megbetegszek. Dehogy megyek a kamionban tudok főzni, műholdas TV-t is nézni, zuhany meg ráér hetente egyszer is.

Betegek vagytok, vagy mi baja van manapság mindenkinek emberek?

Ja igen, ha otthon vagy nem jár a napidíj mi? Aha, teljesen korrekt, ezért kell NORMÁLIS FIZETÉST kapni és nem a napidíjjal számolni. A napidíjat azért kapod mert külföldön vagy és adható. Nem kötelező juttatás hanem adható juttatás! Jó lenne, ha ez már eljutna mindenkinek a csökevényes agyába, hogy ez nem bérelem, ez egy kisegészítő juttatás az utazó munkavállaló részére. Ez se a nyugdíjba (ha még lesz addigra…) se semmibe nem számít bele mivel adómentes juttatás, de akit ez nagyon érdekel majd felkeres egy adószakértőt.

Itt egy példa akkor tessék:

  • Jóska magyar munkavállaló:
    • Alapfizetés: nettó 90.000 Ft (cca.300€)
    • Napidíj: 60€
    • Munkanapok száma: 22 nap
    • Hétvége külföldön: 8 nap
    • Havi fizetése: 2.100valahogy így: 300€ (alapfizu) + 1.800€ (30*60€ napidíj)
  • Joseph német munkavállaló:
    • Alapfizetés: nettó 2.500€
    • Napidíj: 18€
    • Munkanapok száma: 22 nap
    • Hétvége otthon!
    • Havi fizetése: 2.896 valahogy így: 2.500€ (alapfizu) + 396€ (22*18€ napidíj)

A Német Joseph-nek se jár a hétvégére napidíj, cserébe otthon van és nem a kocsiban, mégis több. De keressen 1.750€ – 1.850€ környékén akkor is több lesz a havi fizetése, mint a magyar Jóskának, aki UPC műholdas TV-zik meg ST22Lacika szakácskönyvéből süt-főz egész hétvégén, távol az otthonától és a családjától.

KÉRLEK ÉRTSED MÁR MEG! Itt nem a szabályokkal van a gond hanem azzal, hogy mi Magyarok egy állatok vagyunk, akik mindent elhisznek és mindent megtesznek azért, hogy pénzt kereshessenek a munkaadójuknak! NEM MAGUKNAK! A munkaadójuknak, mert annyival a Német fuvarozó se viszi többér az árut mint amennyivel többet keres a német teherautósofőrje.

Nálunk Magyarországon vannak a gondok! A fizetésekkel való kombinálásokkal-szórakozásokkal, a pengeélen való törvényi ugrabugrálásról, arról, hogy a munkaadók jelentős része elhiteti a szerencsétlen sofőrrel, hogy a napidíjért dolgozik és ennyi. Az alapfizetés csak azért jár mert törvényi előírás! Ezzel jönnek ezek a mocsadékok?! Ha nem lenne kötelező előírás adni se adnák? Akkor csak a napidíj lenne? Mi meg boldogan vigyorognánk, hogy had, induljunk már? NEVETSÉSGES VAGY HA TE IS ELHISZED EZT NEKIK! Miért kell hagyni, hogy átverjenek? Miért nem mersz szólni? Miért akar mindenki még ezek a gigászi napidíjas fizetések mellett is külföldi munkaadónál dolgozni?

De mi a lényeg? Mennyéé HOTELBE! Fizesse a munkáltatód a 45-ös pihenő miatt eltöltendő 2 éjszakát, ha már kinn hagy külföldön. DE BELFÖLDÖN SE ALUDHATSZ A KOCSIBA EMBER! Erre a két éjszakra a napidíj is jár! Miért is ne járna? Akkor? Ha hazahoz akkor ugrik a napdíj az van…

Köszi! Akkor meg tegyél azért, hogy ne nevetséges alapfizetésért dolgozz! Nézed meg újra Jóska és Joseph példáját és gondolkodj! Meg fogod érteni! Ha nettó 450.000 lenne a fizetésed… Érdekelne a sz.ros napidíj? Érdekelne, hogy 20-40-60€ ugrik de cserébe otthon vagy? Ha ez ekkora baj akkor csak csináld így tovább. Aki ezt képes megérteni az: NEM FOGJA ÍGY CSINÁLNI! NEM FOGJA HAGYNI? HOGY HÜLYÉT CSINÁLJON BELŐLE A MUNKAADÓJA! MIÉRT? MERT NEM VAGY HÜLYE, AZÉRT!

Végezetül pedig: Az MKFE mélységesen szégyellje magát azért, hogy ők egyhuzamban csak és kizárólag azért harcolnak, hogy TE, mint a gépkocsi sofőrje már csak azért se menj Hotelbe, vagy haza se tudj menni! Ezért harcolnak! Jaaa, hát persze… Ők nem minket sofőröket, hanem a drága kis kedvenc munkáltatók érdekeit tartják szem előtt! Ezt ne felejtsd el soha drága sofőr kolléga!